مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 مرداد 1399 ساعت 09:052020-08-02اجتماعي

دشت کالپوش؛ بهشتی گم شده در میامی 


جلوه ای بهشت گونه از طبیعت سرخ و آتشین مملو از شقایق هایی که چشم هر بیننده ای را محصور خود می کند، یکی از جاذبه های طبیعی و فصلی شهرستان میامی در منطقه کالپوش است که همه ساله در اردیبهشت ماه رُخ می نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، به نقل از «مهر»، دشت شقایق‌های کالپوش در 140 کیلومتری شمال شهرستان میامی قرار دارد.

دسترسی به آن به گونه‌ای است که پس از طی 460 کیلومتر از مسیر تهران به مشهد با رسیدن به شهر زیبای میامی به سمت شمال (جاده جاجرم) تغییر مسیر داده و به منطقه کالپوش منتهی می‌شود.

موقعیت ممتاز کالپوش در جذب گردشگر این منطقه سرسبز و جنگلی با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیر کِشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل‌های شقایق، در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان، در پاییز و زمستان با مناظر زیبا و در مجاورت با پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملّی گلستان از موقعیت ممتاز گردشگری برخوردار است.

رویش شقایق‌ها در دشت‌های حاصلخیز این منطقه همه ساله هزاران بازدید کننده و تور‌های طبیعت گرد را از مناطق مختلف کشور به ویژه تهران، مشهد، بجنورد و گرگان به سوی خود جلب می‌کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت کالپوش؛ بهشتی گم شده در میامی 

دشت کالپوش؛ بهشتی گم شده در میامی